søndag den 24. april 2011

tags

Efter Scrap-a-mania fik jeg sådan en lyst til at gå i gang med nogle tags. Jeg havde set en demostration af de nye distress Stain hos Scrapfactory. Og selvom jeg ikke troede at det var noget der røg i min kurv, så må jeg sige at efter at have set, hvad Lisa fik ud af det, så var jeg fanget. Så mine nyindkøbte stains skulle selvfølgelig afprøves....og det var også lidt rart med en LO pause(dem jeg lavede i den weekend, kommer senere!) Først en, hvor jeg ikke har brugt stain. Her har jeg sværtet med frayed burlap, kanterne har fået walnut stain og der hvor teksten er har jeg sværtet med aged magahony. Først har jeg stemplet saloonen med pumice stone, så "wild med walnut stain, stjernerne er embosset på med guld utee og tilsidst cowboyen med sort. Der er snoet sejlgarn rundt om tagene og bundet et lille stykke om med en charms. 5 brads i hjørnet og så er det hele limet på sort karton, som jeg klippede ud, da limen var tør. Voila:

de næste har fået samme grundbehandling: jeg har penslet lidt gesso ud på tagen...tørre....tørre..tørre(jeg lavede dette søndag aften, så kunne det tørre til dagen efter, man kan også bruge varmepistolen). Når det er tørt har jeg brugt distress stain til at male hele tagen med. Det ser lidt fesen ud, men bare vent til det tørre, det bli'r så flot.

Her har jeg brugt weathered wood til hele tagen og lidt walnut stain da det var tørt. Min nye umbrella man er skåret ud i chipboard og sværtet sort, paraplyen har fået lidt glimmer. Teksten foroven og forneden er et lille stykke Tim holtz tape, som er revet over på langs. . Skiltet er fra dies hvor tagen også er fra. stemplet indeni er også Tim Holtz, som passer sammen med skiltet. Den lille charm er fra en Tim Holtz pakke.

Her har jeg kun brugt walnut stain (distress stain) Da det var tørt har jeg stemplet med et baggrundsstempel - også med walnut stain. Ginen er sværtet med walnut stain foroven og forneden og der er sat kanvas på, som har fået lidt frayed burlap i kanten. Selve "kjolen" er buret(også en Tim Holtz die), som jeg bare har skåret til. Et sødt bånd rundt om taljen, som er hæftet fast med en sikkerhedsnål. Lidt knapper i hjørnet og et par vinger bagpå:

Denne så jeg at Lisa lavede, rigtig "sødt". igen er der kun brugt walnut stain. Også til los umbrallas man. Han har fået et stykke tape ned af siden. Et stykke tommestok og lidt metaldims fra min fars kælder!

1 kommentar: